Zpět do obchodu

Registrace

Měsíc férových cen odkrývá i naše karty

Kolik stojí ručně ušitá hračka? Keramická váza? Nebo napsání knihy či vydání hry pro děti? Někdy netušíme, co se všechno cena zahrnuje a jak se taková investice může vyplatit. Právě listopadová akce Měsíc férových cen chce ukázat, co se všechno pod cenovkou skrývá. 

Iniciativa chce ukázat, že české výrobky nejsou drahé, ale férové. Lokální tvůrci vyrábí limitované série, reagují na poptávku a jsou v kontaktu s vlastními zákazníky. Platí české odvody. To vše se promítá do ceny českého zboží. A k tomu další položky, které nejsou vždy na první pohled zřejmé.

Také jsme se zapojili s hrou Malý Rarášek do iniciativy Měsíc férových cen. Připravili jsme pro vás rozpis naší ceny, ať víte, co vše se za naší prací skrývá.

Zjednodušeně v bodech: 

  • originální nápad
  • ilustrace pochází z rukou zkušeného ilustrátora Jakuba Cenkla
  • autorské pohádky napsala máma Lucie
  • certifikace výrobku
  • tiskneme u českých tiskáren
  • tiskneme na nejlepší dostupné materiály (karetní karton, laminace)
  • ladění a vytváření úkolů
  • testování hry
  • ručně šitý látkový pytlík (pokud si objednáváte tuto variantu)
  • krabičky skládáme ručně doma před odesláním
  • podporujeme neziskové dětské akce (Sokol, školky,
  • správa e-shopu, webhosting, doména + poplatky za platbu kartou
  • propagace na sociálních sítích
  • odvody státu

    Trochu matematiky

    nahlady-ferove-ceny-4

    Vyrobit vlastní komplexní hru v menším nákladu při zachování maximální kvality je bohužel neziskové. A mnohdy to ani není možné, protože tiskárny nemají o malé zakázky zájem. Například ofsetový tisk začíná u zakázek od cca 500 kusů.

    Pokud bychom vyrobili jen 200 her, náklady na jednu hru by byly mnohem vyšší. Chtěli jsme ovšem vydat hru, která bude mít přijatelnou cenu pod 550 Kč. To bohužel znamenalo vytisknout rovnou 1000 her a připravit si tak cca 150.000 Kč za výrobu a 70.000 Kč za další věci nutné k rozjetí vlastního prodeje přes e-shop. Než jsme udělali krok do neznáma, testovali jsme hru mezi známými a veřejnost jsme oslovili skrze kampaň na Hithitu. Tam se nám potvrdilo, že náš nápad se líbí a projekt podpořilo více jak 250 lidí.

    Do všech výpočtů není započítaná naše práce, tedy Lucčino psaní a grafické práce Honzy. Férová cena po započtení všech nákladů by tak měla být ještě o dost vyšší. Ale chtěli jsme především hru, kterou si budou moct dovolit i rodiny s dětmi, které nemají peněz na rozhazování.

    Prosíme nesrovnávejte hry vyráběné ve velkovýrobě, nejčastěji pocházející z Číny. Takové bývají nižší kvality, dělníci pracují v nelidských podmínkách a výše mezd bývá podhodnocená. Je lepší koupit či si našetřit na pár hezkých, třeba ručně ušitých hraček, než mít doma hromadu lowcoastových hraček. K takovýmto hračkám si ani dítě nevytvoří osobní vztah a končí tak na hromadě s ostatními.

Zpět do obchodu